Monday, April 11, 2011

<(-o-)> Funny Ambition <(-o-)>

BILA BESAR NANTI

Seorang guru tadika sedang memupuk rasa percaya diri kepada anak muridnya. Guru tersebut meminta mereka untuk memperkenalkan diri sekaligus memberitahu tentang cita-cita mereka apabila sudah besar nanti.

Muna berdiri dan berkata, “ nama saya Muna bin Dolah. Bila besar nanti saya ingin menjadi seorang juruterbang, jadi bolehlah saya pergi ke Australia, USA, Sepanyol, dan sebagainya”.

“Bagus Muna. Terima kasih. Siapa lagi?”, Tanya guru.

Seorang murid perempuan yang duduk di tepi berdiri dan berkata, “ nama saya Hani bin Samad. Bila besar nanti Hani ingin menjadi seorang suri rumah tangga dan mempunyai anak yang comel”.

“Bagus Hani, menjadi suri rumah merupakan cita-cita yang mulia. Siapa lagi?”, guru bertanya lagi.

Leman pun berdiri dan berkata, “ nama saya Leman bin Namel, bila besar nanti saya bercita-cita ingin membantu Hani untuk mencapai cita-citanya”.

0 comments:

Post a Comment

Free Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesAgence Web MarocMusic Videos OnlineFree Website templateswww.seodesign.usFree Wordpress Themeswww.freethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree CSS Templates Dreamweaver